عمرو دياب
عمرو دياب


«قالك ندم».. أغنية جديدة لعمرو دياب بحفل مهرجان الجونة

محمد طه

الجمعة، 28 سبتمبر 2018 - 03:09 م

قدم الهضبة عمرو دياب أغنية جديدة تحمل عنوان «قالك ندم» خلال الحفل الذي أحياه، مساء أمس، على هامش مهرجان الجونة السينمائي.


«قالك ندم» كلمات صابر كمال وألحان عمرو دياب وتوزيع نادر حمدي، ومن المقرر أن يطرحها عمرو دياب من ألبومه الجديد «كل حياتي».


وتقول كلمات الأغنية: «قالك ندم عيب الكلام ده خلاص قِدم .. ده أنا إللي قولته علي يوم بعادنا لو جه فـ خيالك تتصدم .. مَثل يا طيب.. ولوم في طبعي وأغلط وعيّب .. مالكش عندي غير كلمة واحده .. بس أقولها إزاي دي طيب .. قال ايه راجع ندمان وفاكرني زى زمان .. قال بعد ماعاش حياته  بيقولى كان يا مكان  .. قالك بعدني قول كان في توهه ده الوهم خدني .. غماني قلبي وقِدر عليا .. ولما عقلي فتَح نجدني.. نفسك ضامنها خلاص دي حاجه بينك وبينها الدنيا عندك أغلط وجرب .. وأي حسبه خرجني منها».


ويستعد عمرو دياب خلال الأيام المقبلة، لطرح ألبومه الجديد الذي طرح منه 6 أغاني وهم: «ده لو إتساب»، و«تعالي»، و«كل حياتي»، و«هدد»، و«يتعلموا»، و«باين حبيت» على سبيل الدعاية بشكل رسمي عبر حسابه على موقع الفيديوهات الشهير «يوتيوب».

 

ويتعاون عمرو دياب، في الألبوم الجديد مع عدد من الشعراء، والملحنين، والموزعين، من بينهم: أيمن بهجت قمر، وتامر حسين، ونادر عبد الله، وخالد تاج الدين، وعمرو مصطفى، ومحمد رحيم، ووليد سعد، ومحمد يحيى، وطارق مدكور، ونادر حمدي.
 

الكلمات الدالة

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

مشاركة