المطرب محمود العسيلي المطرب محمود العسيلي

اليوم.. أول حفل للعسيلي بعد واقعة «الواسطة»

محمد طه الجمعة، 19 يوليه 2019 - 03:23 م

يحيي المطرب محمود العسيلي، اليوم الجمعة، حفلا غنائيا في إحدى قرى مدينة الساحل الشمالي، بمشاركة الفنانة الاستعراضية انستازيا.

 

ويعد هذا الحفل الأول للعسيلي بعد الهجوم الذي تعرض له بعد الواقعة التي أطلق عليها الجمهور «الواسطة»، والتي طلب فيها معجب من العسيلي التصوير معه خلال إحدى الحفلات، ليرد عليه العسيلي في ميكرفون الحفل أمام الجميع ويحرجه قائلا: "حضرتك معاك واسطة أو جامد جدا مثلا.. بتحبني وكل الناس دي بتكرهني، يعني لو اتصورت مع حضرتك مش لازم اتصور مع كل الناس دي.. صح ولا أنا غلطان"، ليلاقي بعدها هجوما لاذعا من قبل الجمهور وبعض الفنانين بعد انتشار الفيديو.

 

وبعد موجة الانتقادات التي تعرض لها العسيلي، قام بتقديم اعتذارًا عن واقعة " فيديو الواسطة"، وكتب على حسابه بموقع التواصل الاجتماعي "توتير": "أي فنان عارف أنه من غير جمهوره هو ولا حاجة و صفر على الشمال، وإن من تواضع لله رفعه.. باعتذر بشدة لكل الناس اللي اتضايقت من الفيديو اللي انتشر، وباعترف أني كنت غير موفق تماما في اختيار الألفاظ ، و لكن الصورة والله ناقصة وكان كل نيتي عدم تمييز حد عن حد أثناء الحفلة".

 

وأضاف العسيلي: "النقطة التانية إني حاولت أقول للشخص اللي أنا كنت بأكمله أن ماينفعش نتصور عشان الناس دي كلها لازم تتصور تلات مرات برا الميك، ولكن هو كان لحوح جدا و مصمم وكان صوته عالي جدا و بيزعق و أنا مش عارف أغني فاللآسف قلتله كدا بحسن نية وللأسف كل الكلام دا مش باين في الفيديو".

الاخبار المرتبطة

الأكثر قراءة

الرجوع الى أعلى الصفحة