أصالة و الملحن احمد مصطفى
أصالة و الملحن احمد مصطفى


ملحن «جدا جدا » يكشف سر الصدفة التي جمعته مع «أصالة»

محمد عصام

الخميس، 22 أغسطس 2019 - 07:58 م

 

 

نشر الملحن احمد مصطفى، صانع لحن أغنية «جدا جدا» للفنانة  أصالة ناصري، منشور يروي فيه تفاصيل الصدفة التي ادت إلى تعاونه مع أصالة.

وكتب «مصطفى» عبر صفحته الخاصة بموقع التواصل الإجتماعي «face book»، « ذلك من فضل الله يؤتيه من يشاء و الله ذو الفضل العظيم،، كنت قاعد في البيت من سنه و شويه كنت بلاعب بلال ابني بالجيتار، الله يحميه، لقيت مصطفي حسن اتصل بيا و قاللي افتح الواتساب باعتلك فكره كده جديده ...فتحت المسج و قريت الكلام لقيته بيلحن نفسه لوحده، سجلته و اتصلت ب شريف قاسم، اسمع كده يا شريف الجو ده حلو ولا ايه؟، قاللي يا احمد الغنوه دي مهمه جدا جدا تعالالي المكتب بالليل و سهرنا نشتغل فيها لحد ما طلع شكل ما شاء الله،،، الغنوه اتسمعت للسلطانه اصاله، فوجئت ب مكالمه من اخونا اشرف سالم بيقولي مبرووك يا احمد.. اصاله هتكلمك كمان شويه عشان الغنوه، الحمد لله رب العالمين .طبعا قمه المتعه و انت بتسمع صوت اصاله لايف في الاستوديو و ب اخراج الهندسه هاني محروس و هي بتغني لحنك ب احساسها,, الله اكبر.ف يا رب الغنوه إن شاء الله تعجب الناس و اكون قدرنا نوصل احساسنا جدا جدا».

واعلن مؤخرا الملحن أنه جاري التعاون بإحدى أعمالة الفنية مع المطربة اللبنانية «ميريام فارس» في ألبومها القادم، كما يذكر أن له الكثير من الألحان مع المطربين سواء في مصر أو مطربي الوطن العربي، ومنهم:

- ساره عادل - في نفس المكان

- ابو اللليف - المسحراتي 

- ساندي -عمال يدق 

- جو رعد - متوقفش المزيكا 

- يارا - حاسس فادي

- اندراوس - معاه

- جدا جدا  – أصالة

- صلى الله عليه وسلم – سماح سعيد

- من النهاردة – شيماء الهلالي

- ارجع لبيتك – أمينة

- خايف عليا – ياسمينا علوي

- سمع هوس – دومينيك

- بلدي – ميمي طايل

 

 

الكلمات الدالة

مشاركه الخبر :

 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 

 
 
 

مشاركة