الفنان محمود العوضي الفنان محمود العوضي

في بوست منسوب له..

«العوضي» يرد على وائل عبد العزيز: «أنهي بيت اللي أدخله من بابه»

عبدالعال نافع الأربعاء، 04 مارس 2020 - 05:21 ص

تداول نشطاء مواقع التواصل الاجتماعي "بوست" للفنان أحمد العوضي، يرد فيه على هجوم الفنان وائل عبد العزيز عليه، وضد شقيقته الفنانة ياسمين عبد العزيز.


وقال "العوضي" في "البوست" المنسوب له: «أنهي بيت اللي أدخله من بابه..  إن كانت هي اللي بتصرف عليك وعلى أبنك اللي مخبيه وراميه وهي بتدفعله مصاريف مدرسته .. باب إيه يابني أدخله هو  أنا شفت راجل واقف جنبها.. دي واحده انت مبتعملش حاجه غير إنك بتستنزفها هي ومامتها».

وتابع البوست: «باب إيه يابني اللي هدخله من بابه وأكلم واحد بيتكلم على عرضه ولحمه قدام الناس.. يابني أنا من عين شمس منطقه شعبيه اتربيت على أن الاخت والأم والست الكلام عليهم من الكبائر.. عربية إيه يابني أنا أجري الحمد لله يعيشني كويس ويجيبلي عربية حلوه وبیت كويس.. بمجهودي وشغلي مش علي عرق واحدو ست.. باب إيه يا حبيبي اللي ادخله وانت اصلا عايش باسمها.. أنا شقيت على حالي بعرقي.. لكن أنت فشلت في كل شئ فشلت كممثل وفشلت كأب وفشلت كأخ وفشلت كبني أدم».

 

وكان الفنان وائل عبد العزيز، قد وجه رسائل صادمة لشقيقته النجمة ياسمين عبد العزيز، أرسلها عبر صفحته الشخصية بموقع التواصل الاجتماعي "فيسبوك".

 

وقال وائل في رسالته: "بصي يا ياسمين يا عبد العزيز يا اختي.. أنا معاكي وفي ضهرك من وانتي صغيره شيلت مشاكل كتيًر بسببك من وانتي عيلة صغيرة بداية من مشاكلك مع الشاعر وبرادة وانتي عارفه أن أنا اتاذيت فيها إزاي وقضية الشغالات مؤخرا غير قضي الضرب اللي كانت بينك وبين بنت هشام سليم الممثلة اللي لبستيها التورتة في وشها.. ووقفت جمبك بكل ما أملك من قوة أدافع عنك في كل موقف صعب مر عليكي ونسيت حياتي ونفسي عشانك وبقى كل همي أنا "ووالدتك " أنك تكبري وتبقي نجمة في مجالك".

 

وتابع: "سيبنالك اختياراتك كلها لنفسك ووفقنالك على معظم قراراتك وكنت الوحيد اللي ساندتك ووقفت جنبك في طلاقك.. لكن هنهرتل وتروحي تعرفي واحد أصغر منك بـ١٠ سنين لا من سنك وتتصوري صور مالهاش أي لازمة على حساب سمعتك وسمعتنا لا ومحدش هيسمح.. من أمتى واحنا بنعمل أعياد ميلاد وتنزل على السوشيال ميديا.. من أمتى الناس بتجيب في سيرتنا!؟ ونقعد نتعاكس على السوشيال ميديا ومع ذلك حياتك وانتي حره فيها.. انا هتكلم على الشق اللي يخصني.. انتي مقاطعة كل العيلة عشان تعملي اللي على مزاجك.. أحنا دلواقتي وعايزين نفهم العلاقة دي أيه ورايحة على فين".

 

وذكر شقيق ياسمين عبد العزيز: "أما بالنسبة للأخ اللي ماشي وراكي في كل حتة وشايفك البيضة الدهب اللي هتفقسله كل يوم احب أقولك يا راجل لما تيجي تدخل بيت تدخله من بابه يا راجل !! وتقعد مع رجاله البيت !!.. دي الأصول وده الاحترام.. وطبعا لأنك عارف أنك مرفوض رافضا باتا فعمرك ما هتعمل ده ومعندكش غير طريق الشمال اللي أنت سالكه من سنين مع بنات الناس!!.. انا من رأيي كفاية عليك البطولة اللي أخدتها والعربية المرسيدس الهدية.. وتركز في شغلك وتسيبنا في حالنا لأن طول عمرنا في حالنا ومحدش سامع عننا حاجة وملوش لازمة جو الصور والمعاكسات ده وانا مبخفش من تهديد حد!!".


وزادت الفترة الماضية شائعات كثيرة حول ارتباط الثنائي الفنان أحمد العوضي والفنانة ياسمين عبد العزيز، بعد الصور التي انتشرت في عيد ميلادها، مما جعل الكثير من رواد مواقع التواصل الاجتماعي يتساءلون عن حقيقة وجود قصة حب سرية بينهما، بينما دفع البعض من جمهور ياسمين للكشف عن تمنياتهم ارتباطها به بشكل رسمي، ويتجاهل كل من ياسمين عبد العزيز وأحمد العوضي الرد على هذه الشائعات.

 

وتهرب "العوضي"، من الرد بطريقة ذكية على شائعة ارتباطه بالفنانة ياسمين عبد العزيز، وذلك خلال استضافته في برنامج "مساء dmc" في فبراير الماضي، وحرص على الحديث عن مواصفات فتاة أحلامه فقط وابتعد عن الرد على هذه الشائعات، سواء بالنفي أو بالتأكيد.

 

يذكر أن العوضي وياسمين عبد العزيز شاركا سويا في بطولة مسلسل "لآخر نفس" خلال شهر رمضان 2019، وشاركهما البطولة فتحي عبد الوهاب، أحمد صلاح حسني، تأليف عبد الله حسن، إخراج حسام علي.

 

الجديد بالذكر أن ياسمين عبد العزيز انفصلت عن زوجها رجل الأعمال محمد حلاوة منذ أكثر من عام ليتزوج بعد فترة قصيرة من الانفصال من ريهام حجاج.



الاخبار المرتبطة

الأكثر قراءة



 

 

 

الرجوع الى أعلى الصفحة