ياسمين عبد العزيز وشقيقها
ياسمين عبد العزيز وشقيقها


يكبرها بعام وحلم بالنجومية.. معلومات لا تعرفها عن شقيق ياسمين عبدالعزيز

نورهان نبيل

الأربعاء، 04 مارس 2020 - 05:01 م

تصدرت النجمة ياسمين عبد العزيز تريند مؤشر البحث جوجل بعد منشور لشقيقها وائل عبد العزيز هاجمها بها ووصف تصرفاتها بغير اللائقة، كما اتهم الفنان أحمد العوضي بإستغلالها .

وما لا يعرفه الكثير أن وائل عبد العزيز يكبر ياسمين بعام واحد، فهو من مواليد 1979 ولديه 41 عامًا، وقد درس علوم التسويق في الجامعة الأمريكية .

ولكنه سعى أن يكون نجم سينمائي مثل شقيقته ورغم دخوله مجال الفن منذ أكثر من عشرة أعوام إلا أن الحظ لم يحالفه ولم يسند له سوى أدوار صغيرة ومن أشهر الأعمال التي شارك ببطولتها مسلسل كلبش ومسلسل ابن حلال ومسلسل نونة الماذونة.

وكان شقيق ياسمين كتب من خلال حسابه على الفيسبوك :" "بصي يا ياسمين يا عبدالعزيز يا أختي.. أنا معاكي وفي ضهرك من وانتي صغيرة، شيلت مشاكل كتيًر بسببك، من وانتي عيلة صغيرة، بداية من مشاكلك مع الشاعر، وبرادة وانتي عارفة، إن أنا اتاذيت فيها إزاي، وقضية الشغالات مؤخرًا، غير قضية الضرب اللي كانت بينك وبين بنت هشام سليم الممثلة اللي لبستيها التورتة في وشها".

وواصل: "وقفت جمبك بكل ما أملك من قوة أدافع عنك في كل موقف صعب مر عليكي، ونسيت حياتي، ونفسي عشانك وبقي كل همي أنا ووالدتك، إنك تكبري وتبقي نجمة في مجالك، سيبنالك اختياراتك كلها لنفسك، ووفقنالك على معظم قراراتك، وكنت الوحيد اللي ساندتك، ووقفت جنبك في طلاقك".

وأضاف: "لكن هنهرتل وتروحي تعرفي واحد أصغر منك بـ10 سنين، وتتصوري صور مالهاش اَي لازمة على حساب سمعتك وسمعتنا، لا ومحدش هيسمح، من امتى واحنا بنعمل أعياد ميلاد، وتنزل على السوشيال ميديا.. من امتى الناس بتجيب في سيرتنا؟ ونقعد نتعاكس على السوشيال ميديا، ومع ذلك حياتك وانتي حرة فيها".

واستكمل: "أنا هتكلم على الشق اللي يخصني.. انتي مقاطعة كل العيلة عشان تعملي اللي على مزاجك.. احنا دلوقتي عايزين نفهم العلاقة دي ايه ورايحة على فين".

ووجه وائل عبد العزيز رسالة إلى العوضي قائلًا: "أما بالنسبة للأخ اللي ماشي وراكي في كل حتة، وشايفك البيضة الدهب اللي هتفقسله كل يوم، أحب أقولك يا راجل لما تيجي تدخل بيت، تدخله من بابه يا راجل! وتقعد مع رجالة البيت!.. دي الأصول وده الاحترام".

الكلمات الدالة

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

مشاركة