المنشور على فيسبوك المنشور على فيسبوك

من رواد السوشيال ميديا إلى حمدين صباحي: شوفلك شغلانة

بوابة أخبار اليوم الأحد، 05 أبريل 2020 - 03:14 م

أثار بيان نشره المرشح الرئاسي السابق، حمدين صباحي، على موقع التواصل الاجتماعي فيسبوك، استياء المصريين المتابعين له لمطالبته بالإفراج عن السجناء في الوقت الحالي ومراجعة سياسات الدولة جراء فيروس كورونا المستجد «كوفيد-19»، على الرغم من الدور القوي والفعال الذي تنتهجه الحكومة في مواجهة الفيروس بداية من جهود وزارة الصحة والداخلية والدفاع وعودة المصريين العالقين في الخارج.
وكتب أحد المتابعين:"كل العبارات الرنانة المقصود بها وهدفها الإفراج عن العناصر الإخوانية والمناوئة والإثارية المحبوسة احتياطياً، وانت تشترك مع الإخوان والإشتراكيين الثوريين في نفس حملاتهم".
وكتب آخر :" يا خاين يا عميل، إنت بتعمل إيه .. ده بدل ما تنزل وتساعد البلد وتظلع الفلوس اللي انت واخدها من الدول إياها، وتصرف منها على الظروف اللي الشعب فيها"، ورداً على البيان كتبت :" على فكرة الشعب لن ينخدع بالعبارات الرنانة، الإثاري المختفي اللي بيحاول الركوب على أي أزمة وبياخد تعليمات من الإخوان، واضح إن الحملة مقابلها المادي عالي شوية".
وتعليقاً على منشوره كتب المشاركون :" خليك في حالك وشوفلك شغله تعمله"، " احسن واحد ياخد اللقطة"، " متصدش في المياه العكره"، "ارحمونا وارحموا المجتمع اللي خلاص كشفكم، واللا انتم لسه مش فاهمين يا عملاء ولا للفشلة الكاذبين".



الاخبار المرتبطة

الأكثر قراءة



 

 

 

الرجوع الى أعلى الصفحة