رامز أمير
رامز أمير


شاهد | رامز أمير يستعين بـ«فاندام» للرد على منتقديه

محمد طه

السبت، 31 أكتوبر 2020 - 09:13 م

استعان الفنان الشاب رامز أمير، بالنجم العالمي فاندام، للرد على منتقديه بعد حركات الأكشن والحركات القتالية التي قام بها على السجادة الحمراء ضمن فعاليات مهرجان الجونة السينمائي 2020.

ونشر رامز أمير صورة لفاندام وهو يقوم بنفس حركته قائلا: «الصورة دي هى ردي الوحيد على كل اللي مش عاجبه اللي أنا عملته.. بفضل الله وحده فخور أنى أول ممثل مصرى عربى يوصل للمستوى ده فى الباركور والتايكوندو بعد تعب سنين محدش يعرف عنه حاجة، و هفضل مكمل واجتهد أكتر عشان أقدملكم أكشن متعملش في الوطن العربي قبل كده، ربنا يقدرنى وأرفع راس الجمهور اللي في ضهري، ربنا يخليكم ليا يا أجمل جمهور».

وما لا يعرفه الكثير عن رامز أمير أنه بدأ مشواره الفني من خلال الإعلانات ويبلغ من العمر 32 عامًا وقد بدأ مشواره الفني عام 2004، وشارك في بطولة عدة أفلام منها «الفرح» و«المركب» و«كف القمر» و«حملة فرعون»، وشارك أيضًا في بطولة عدة مسلسلات منها "رسايل" و"مليكة" و«الاختيار» و«حالة عشق» و«رقم مجهول» و«أزمة سكر».

من ناحية أخرى، يواصل رامز أمير، تصوير مشاهده في مسلسل «نجيب زاهي زركش» ويواصل التعاون مع دكتور يحيي الفخراني في الموسم الرمضاني المقبل 2021.

ويذكر أن أخر ظهور لرامز أمير، كان في مسلسل «الاختيار»، الذي عرض في رمضان الماضي، وجسد من خلاله شخصية البطل المصاب النقيب «محمد طلعت السباعي»، أحد أبطال معركة «البرث»، وهو من بطولة أمير كرارة، إنتاج سينرجي، إخراج بيتر ميمي.

 
 
 
 
 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 

الصورة دى هى ردى الوحيد على كل اللى مش عاجبه اللى انا عملته 🤍 بفضل الله وحده فخور انى اول ممثل مصرى عربى يوصل للمستوى ده فى الباركور و التايكوندو بعد تعب سنين محدش يعرف عنه حاجة، و هفضل مكمل و اجتهد اكتر عشان اقدملكم اكشن متعملش فى الوطن العربى قبل كده، ربنا يقدرنى و ارفع راس الجمهور اللى فى ضهرى، ربنا يخليكم ليا يا اجمل جمهور 🖤🥋🦅 #لكل_مجتهد_نصيب #taekwondo #parkour #action #movie

(@ramezamir_official) on Ramez AmirA post shared by

 

الكلمات الدالة

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

مشاركة