ليلى سويف وابنتها ليلى سويف وابنتها

السوشيال ميديا تطالب السلطات القضائية بالتحقيق مع والدة علاء عبد الفتاح

أسماء مصطفى- أحمد عبدالوهاب الخميس، 26 نوفمبر 2020 - 03:17 م

«فعلا خيرا تعمل شرا تلقى.. وإذا أكرمت الكريم ملكته.. وإذا أكرمت اللئيم تمرد».. بهذه الأمثله، وصف رواد السوشيال ميديا، ليلى سويف وابنتها منى، لإنكارهن كل شيئ يحدث معهن.

وأضافوا: «انتوا مش بتروحوا السجن كل أسبوع، علشانهم وانتوا بنفسكوا اللي مسلمينهم البطاطين.. ليه بعد كده تطلعوا تكدبوا وتقولوا أنكم ممنوعين من الزيارة وأن علاء وليلى بردانين في السجن.. وطبعا الكلام ده بتعملوه علشان استجداء المراكز والمنظمات، اللي بتتخابروا معاها علشان تصرف شوية زيادة عليكوا، وواضح إن حساباتكم في البنوك متأثرة شوية اليومين دول، ما انتوا بقالكوا فترة عايشين في بطالة مقنعة من ساعة يناير 2011».

وتابعوا: «نطالب بتصوير ليلى سويف وابنتها منى، وهن في زيارة علاء وسناء في السجن علشان الناس كلها تعرف كدبهم ويبقه ملهمش عين يفتحوا بقهم تاني.. لكن للأسف إحنا عارفين مدى بجاحتهم وهيطلعوا يكدبوا برضه.. كما نناشد السلطات القضائي باالتحقيق مع المدعوة منى سيف».

وأضافوا: «نقسم بالله إنك ما تعرفي حاجة عن حقوق الإنسان.. لكن طالما النعمة بتاعتها ماشية مع السبوبة بتاعتك فتمشي مع الحيزبون والدتك.. ترددوا كام جملة اتحفظتلكوا من أسيادتكم في الخارج».
 

 

 



الاخبار المرتبطة

الأكثر قراءة

 

الرجوع الى أعلى الصفحة