مدحت العدل
مدحت العدل


مدحت العدل عن نهائي القرن: «زعلان على الزمالك.. وبحب أفشة»

كريم فؤاد

السبت، 28 نوفمبر 2020 - 11:14 م

هنأ الدكتور مدحت العدل الكاتب والسيناريست النادي الأهلي بالفوز على نهائي دوري أبطال إفريقيا بعد الفوز على الزمالك بهدفين مقابل هدف واحد أمس الجمعة قائلاً " مبروك للأهلي .. وبحب أفشة من وقت لعبه فى بيراميدز ويليق على مستوى النادي الأهلي" موجهاً التحية له.

 

وكشف في مداخلة هاتفية عبر برنامج " كلمة أخيرة  " الذي تقدمه الإعلامية لميس الحديدي على شاشة " ON" أنه عندما وجه له السؤال من أقرب اللاعبين له في الأهلي قلت " وليد سليمان وأفشة وديانج " .

 

وتابع قائلاً: " الصراحة  أفشة من اللاعبين المؤثرين والمباراة كانت كويسة والصراحة  زعلان علي هزيمة الزمالك وده طبيعي لكن الفريقين كانوا كويسين والماتش كان رائع  والروح الرياضية  كانت هائلة بين الفريقين وخففت علينا من وطأة الخسارة "

 

وواصل : " الشباب الصغيرين لما بيشوفوا نجوم الأهلي والزمالك  بيساعدوا بعض في الملعب وبيحترموا بعض الروح بتتنقل مباشرة للجمهور وده يعود لمبادرة "لا للتعصب " اللي أطلقتها وزارة الشباب والرياضة.

 

الخطيب : يجب أن نستعد لـ«البطولات المقبلة»

 

وفي رسالته لجمهور الزمالك قال: "بقول لجمهور الزمالك انتوا لعبتوا ماتش كويس أوي، كنت هاطلع فى قناة الزمالك لو كسبنا البطولة ولما خسرنا قلت أطلع بكره أقولهم انتوا عملتوا ماتش كويس، وأبارك  للنادي الاهلي ودي رياضة، في الأول وفي الآخر لازم هنكسب مرة ونتعادل مرة  ونخسر تالتة ولسه فيه بطولات جايه كتير".

الكلمات الدالة

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

مشاركة