حمو بيكا وعمر كمال
حمو بيكا وعمر كمال


«جمعتهما المهرجانات وفرقتهما الفلوس».. تفاصيل أزمة حمو بيكا وعمر كمال

هشام خالد السيوفي

الأربعاء، 16 ديسمبر 2020 - 11:15 ص

فاجئ مطرب المهرجانات حمو بيكا، مساء أمس، الجمهور بشن هجوم قوي على صديقه المطرب عمر كمال، عبر حسابه الرسمي على موقع التواصل الاجتماعي "فيسبوك".

 

وتستعرض "بوابة أخبار اليوم" تفاصيل أزمة الثنائي حمو بيكا وعمر كمال.

 

نشر في البداية حمو بيكا، عبر حسابه على "فيسبوك"، صوره لـعمر كمال مكتوب عليها علامة X، وعلق عليها قائلا: "ياريت محدش يكلمني في شغل على الشخصية دي عشان أنا كنت بحبها والشخصية دي بتتهرب من شغلي اللي خلاني اتفق عليه والاثبات بعد الصورة دي هنزل فيديو وهو عامل بيحبني وهو بيكرهني مع السلامة يا صحاب مزيفة".

 

 

وخرج عمر كمال، لجمهوره ليتحدث عن الأزمة عبر خاصية لايف، عبر حسابه على "فيسبوك"،: اتفاجئت بالصورة اللي نشرها حمو بيكا وعليها علامة x وكأني إسرائيلي، وأنا محترم وسكت على إهانات الناس ومش بحب أرد، وأنا ليا فلوس عندك في أغنية شمس المجرة، وأنا حابب أعمل فن كويس، والمفروض تسألني محتاج كام في الشغل ودة تقدير ليا، ومتتفقش ليا على شغل وفين حقوقي من الشغل".

 

وتابع عمر كمال، "فلوس إيه يا حمو اللي بتكلمني فيها أنا اللي بحل لك مشكلتك حالياً في نقابة الموسيقيين مع الفنان هاني شاكر، وكنت بتوقف من النقابة بسببك".

وبدأ حمو بيكا، في الرد عليه عن طريق التعليقات وكانت من بينها "المهرجانات هي اللي عملتك"، "أنت بتغني معايا عشان أعلى منك"، " فلوس إيه مالكش غير حق مهرجان واحد".

 

 

وتبين من تعليقات حمو بيكا، على عمر كمال أن أزمتهم تتلخص في الأموال التي يكسبونها من أرباح اليوتيوب عن أغانيهم.

 

يذكر أن، حمو بيكا وعمر كمال، تعاونوا سويا في أكثر من عمل أخرها كانت أغنية "إنتي معلمة"، التي طرحوها مؤخراً وحققت نجاحاً كبيراً.

 

الكلمات الدالة

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

مشاركة