ليلى سويف وابنتها
ليلى سويف وابنتها


السوشيال ميديا لليلى سويف: لو كنتي في دولة أوروبية لكان مصيرك السجن

أسماء مصطفى- أحمد عبدالوهاب

الإثنين، 08 فبراير 2021 - 05:12 م

«اللي بيقولوا انك ضيعت ولادها لازم يتعمل فيها أكتر من كده عندهم حق».. هكذا بدأ رواد السوشيال ميديا هجومهم على ليلى سويف والدة الإرهابي المحبوس علاء عبد الفتاح.. وواصلوا: «انتي مش لاقية حاجة تقوليها غير توجيه اتهامات باطلة للسجون، حرام عليكي اتقي الله».

وأكد رواد السوشيال ميديا، أن ليلى سويف عبارة عن كتلة من الكذب، مثلها مثل جمال عيد، مؤكدين على أن هناك صفات مشتركة تجمع عبدة الدولار – على حد قولهم- .

وأشارو إلى أن «سويف» لا تقوم بدورها المنوط بها في تربية الأجيال :«لو بتعملي دورك في تربية أولادك مكنش ده بقى حالك، لكن طبعا انتي ليكي هدف تاني بعيد عننا وهو المتلخص في تنفيذ توجيهات أسيادك اللي بيقبضوكي دولارات ويورو».

وأكدو أن ليلى سويف، في كل مرة تقوم فيها بزيارة ابنها المحبوس وشقيقته في السجن، تدعي كذبا بأنه تم منعها عن زيارتهم متابعين : «هو جواز السفر البريطاني يساوي جريمة تخريب الوطن.. لكن طبعا إحنا عارفين إجابتك لأن عمالتك للجماعة الإرهابية تبيح ليكي إنك تعملي أكتر من كده».

واختتم رواد السوشيال ميديا : «الدليل على صعة صدر البلد يامنى، إنها مش بتاخد إجراءات قانونية ضدك.. ولو كنتي في أي دولة أوروبية من الدول اللي تلعقي أحذيتها للحصول على الأموال لكان مصيرك داخل السجن أو ترحيلك خارج البلد».


 

الكلمات الدالة

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

مشاركة