صورة ارشيفية
صورة ارشيفية


لميس الحديدي تكشف تفاصيل جديدة عن حادثة عمرو أديب| فيديو

محمد زين

السبت، 20 فبراير 2021 - 10:02 م

 

ووجهت  الاعلامية لميس الحديدي وزوجة الاعلامي عمرو اديب الجمهور الشكر للجمهور ولكافة المسؤولين  في الدولة قائلة : " عاوزه اشكر كل الناس اللي سألوا علينا و عليه من  أصغر حد لأكبر حد ، من الجمهور البسيط اللي كان بيبعتلي رسائل ودعوات و شمع في الكنائس ، لأكبر مسئولين في البلد   باشكرهم جميعا  ،  زملاءنا الإعلاميين، الفنانين من كل الوطن العربيه ، الدكاتره اللي كانوا بيكلموني .

 

تابعت لميس أن  مستشفي دار الفؤاد اللي انقذت عمرو في اللحظات الاولي ، ألفا سكان اللي دايما في ضهرنا ، و  طبعا أصدقائي و أصدقاء عمرو اللي ماسابونيش لحظه واحده .

 

واوضحت  عبر برنامجها " كلمة أخيرة " المذاع على شاشة " ON" "  انه في وقت الصعاب  زي ماعمرو دايما بيقولي-  اننا ماكناش بنزرع  في البحر .الحمد لله. ومؤكدا ان  وقت الازمات بيكشفلك عن معدن الناس و عن حبهم و تقديرهم و خوفهم عليك  اللي يمكن ما بتحسوش في الوقت العادي.و الشكر الحقيقه مش للناس في مصر فقط و لكن في كل العالم العربي في الامارات و السعوديه و الاْردن و لبنان  ،و العراق" .

وكشفت لميس الحديدي  لاول مرة عن هوية أربعة شباب  كان لهم دور كبير في إنقاذ  زوجها الاعلامي عمرو اديب للمستشفى وإنقاذه  .

حيث وجههت الشكر الى 4 شباب بالأسم  نقلوا  الاعلامى عمرو أديب الى المستشفى بعد الحادث مباشره و ظلوا معه  حتى وصلت مباشره بعد الحلقه يوم الثلاث،وهم   المهندس مصطفي عزب، د كريم النحاس، د طارق سلامه، المهندسة داليدا .

واكدت لميس انها لاتعرف  هؤلاء الشباب ، لكنهم تصادف وجودهم في نفس مكان الحادث و نقلوه المستشفى و فضلوا معاه لحد وصولي و كملوا معايا لحد ما اتطمنوا عليه . الشباب دول انا صممت اخد أساميهم علشان اشكرهم بنفسي ، فيه لسه ناس محترمه بجد ".

 

 

الكلمات الدالة

مشاركه الخبر :

 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 

 
 
 

مشاركة