أحمد السعدني
أحمد السعدني


طبول الحرب تدق بين أحمد السعدني وزينة.. وتهديد بالانسحاب

أحمد السنوسي

الخميس، 01 أبريل 2021 - 02:52 م

نشر الفنان أحمد السعدني منشورا عبر حسابه الشخصي بموقع التواصل الاجتماعي “فيسبوك” قائلا: "الحقيقة أنا عمري ما عملت مشكلة في شغلي وعمري ما اختلفت مع زمايلي إنما أنا اللي بيحصل معايا في المسلسل اللي شغال فيه 24 ساعة مبروحش بيتنا عشان يلحق العرض والواحد ساكت وبيعدي بلاوي عشان الزنقة والظروف".

وتابع: "أنا متربي في ستوديوهات كبرنا أنا واللي زيي اللي كان بيتقال عليهم أبناء الفنانين كانها شتيمة على احترام مهنتنا مواعيدنا ومذاكرتنا وتحضيرنا للشغل احترامنا للكلمه قبل العقد".

وأضاف: "للأسف شركة الإنتاج ملتزمتش معايا باتفاقهم اللي على أساسه وافقت اشتغل وكان شرط أساسي لقبولي الشغل معاهم والحقيقة أول مرة أشوف تصميم دعاية عمل فني من أفيشات وبرومو بتعمله زميله في العمل طول عمري كنت فاكرها من اختصاص شركة الإنتاج الحقيقة". 

وأنهى انا ضهري في الحيط اكمل واقبل بالعبث ده عشان باقي الزملا الفنانين و الفنيين المشاركين في العمل اللي ملهمش ذنب والا اقعد في بيتنا واكتفي باللي صورته واطلب من النقابه تجيبلي حقوقي الماديه وفي كل الاحوال انا بعتذر لاي شخص بيحبني عن تواجدي في هذا العمل لان الحقيقة اللي بيحصل ده مهزله.
 
وكان السعدني، قد أعلن احتمال انسحابه من الموسم الرمضاني لهذا العام، إذ كان من المرجح مشاركته بمسلسل “كله بالحب” أمام الفنانة زينة.
 
و”كله بالحب” بطولة الفنانين زينة، وأحمد السعدني، وصابرين وهالة فاخر ومصطفى درويش ومحسن منصور وريم البارودي، وسامر المصري، ومن تأليف ورشة أحمد الشخيبي، وإخراج عصام عبدالحميد.


الكلمات الدالة

 

 

 
 
 
 
 
 
 

مشاركة