تامر حبيب وعمرو دياب
تامر حبيب وعمرو دياب


تامر حبيب: أنا رقصت وغنيت مع عمرو دياب في الجونة.. حد عايز حاجة ؟!

محمد طه

السبت، 22 مايو 2021 - 06:30 م

وجه السيناريست تامر حبيب رسالة للجمهور، بعد حضوره أمس حفل زفاف أحد رجال الأعمال في مدينة الجونة.

وقال تامر حبيب: "طيب، أنا فعلاً حزين وموجوع على وفاة الاستاذ سمير غانم، وللأسف مقدرتش أروح الجنازة والدفنة لإني في الجونة وحصلت ظروف تمنعني أسافر الصبح وارجع بالليل علشان أروح الفرح، وللحق الفرح كان جميل وطاقته كانت حلوة، فرقصت وغنيت مع عمرو دياب واتصورت مع اصحابي... حد عايز حاجة؟".

وأضاف: "أوصي كل اللي بيحبوني وهايزعلوا عليا، يوم ما اموت ويبقوا حزاني من قلبهم، لو كان نفس اليوم فيه اي حاجة ممكن تبهجهم و تنسيهم حزنهم يعملوها فوراً... وأنا هابقى مبسوط قوي".

وشهد حفل الزفاف حضور عدد كبير من أهل الفن، ولم يكتفوا بالحضور فقط بل قاموا بالرقص على أغاني عمرو دياب الأمر الذى جعل الجمهور يهاجمهم بسبب عدم مراعاة مشاعر أبناء وزوجة النجم الراحل سمير غانم ليوجه لهم الجمهور عبارات عتاب ولوم ومنها : «جرحكم بيلم بسرعة أووي». 

وحرص نجوم الفن على التواجد بمسجد المشير قبل الصلاة على الفنان الراحل سمير غانم، ومنهم إلهام شاهين ولبلبة وبيومي فؤاد، قبل أن يوارى الثرى بمقابر الوفاء والأمل بمدينة نصر.

وتقدم الجنازة ابنتا سمير غانم دنيا وإيمي، بالإضافة إلى عدد من نجوم الفن وأعضاء مجلس نقابة المهن التمثيلية، وعائلة الفنان الراحل.


الكلمات الدالة

 

 

 
 
 
 
 
 
 

مشاركة