الفنانة منة فضالي
الفنانة منة فضالي


منة فضالي: أرتدي المايوه كثيرًا ولست مثيرة.. وأديت العمرة مرتين.. فيديو

رضا خليل

السبت، 24 يوليه 2021 - 04:57 ص

قالت الفنانة منة فضالي،إنها ليست محجبة ولكنها ترتدي المايوه كثيرًا، ولكن من الطبيعي جدًا أنها عندما تدخل مسجدا أن ترتدي طرحة على الأقل، معلقة :" أكيد في الوقت ده هلبس طرحة أو حجاب، كل مكان وله لبسه واحترامه"، مشيرة الى أنها أدت العمرة مرتين وترغب في الثالثة، مضيفة :" بس ده هل معناه إني لما ألبس مايوه أبقى حد مش كويس؟ لا طبعًا".

 

اقرا ايضا .. رسالة دعم جديدة.. مايان السيد تساند مرتديات البوركينى 

وأضافت "فضالي " خلال  تصريحات تليفزيونية ، أنها لا تصلح أن تكون مثيرة ولا تعتبر نفسها كذلك، في إشارة إلى صغر حجمها،  قائلة :" ليه بتحكموا على البنى آدم من لبسه، ياما ناس محترمة جدًا ولبسهم تمام وهما في الحقيقة أخلاقهم مش تمام".

ووجهت "الفنانة منه فضالي "رسالة لمن يرفض ارتداءها المايوه قائلة : " يعني إيه ملبسش مايوه، أمال أنزل البحر بإيه، أنا اعترضت لما منعوا الستات المحجبات من نزول البحر، هل الست المحجبة مش من حقها تنزل المياه؟، أنا اللي يحاسبني ربنا، ممكن أكون عند ربنا أحسن من أي حد متغطي،  بلبس اللي أنا عاوزاه في المكان المناسب".

وتابعت: " أنا بلبس مايوه في حياتي الشخصية، لا يمكن ألبس مايوه في التليفزيون، ومش عارفة سبب الاعتراض على لبس المايوه، ممثلين مصريات بيعملوا كده كتير بس مش عارفة الناس مركزة معايا ليه، أنا مش مثيرة".

الكلمات الدالة

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

مشاركة