حسناء سيف الدين
حسناء سيف الدين


حسناء سيف الدين تكشف تطورات حالتها الصحية: ما بلحقش أرفع راسي إدعولي

محمد طه

الإثنين، 30 أغسطس 2021 - 07:09 م

كشفت الفنانة حسناء سيف الدين تطورات حالتها الصحية بعد تعرضها لوعكة صحية شديدة. 

وكتبت حسناء عبر صفحتها بـ"فيسبوك": "يا رب أنا من شهر ١٢ اللي فات وانا ما بلحقش ارفع راسي اخلص من مرض ادخل في مرض تاني اخلص من مرض ادخل في اصابة انا بقيت ادخل المستشفى بمعدل مرة كل اسبوع.. اخباري في مواقع الاخبار كلها بقت عن مرضي اكتر من شغلي".

وأضافت: "بقيت اعتذر عن مقابلات شغلي بسبب اني مريضة.. مرة جلطة على الرئة ومرة اورام في الرقبة ومرة التهاب الغدد الليمفاوية و مرة حصوة في الحالب و كل شهر تحاليل و ادوية و دكاترة و مرة معمل البرج يغلط غلطة مطبعية في نسبة الكولسترول واخد دوا كولسترول وانا ماعنديش كولسترول وكنت هموت فيها.. و مرة نسبة الاكسجين تقل ونفسي يروح و يركبولي اكسجين".

وتابعت: "واخرتها وقعت على ضهري من ارتفاع مترين ومش قادرة امشي على رجلي الاتنين ونايمة على ضهري و عشان اتقلب لازم حد يقلبني.. الحمد لله على كل شئ بس بجد انا تعبت نفسي اعرف انا ايه اللي بيحصلي ؟! انا بقيت ادبح تقريبا كل شهر و بزكي و بتصدق على طول و مشغلة الرقية الشرعية في البيت ٢٤ ساعة و بسبح و بقرا قران علطول حتى الناس اللي نصبوا عليا او اذوني سامحتهم ..يا رب نفسي ارجع لحياتي الطبيعية اللي عنده ادعية ممكن تساعدني ممكن تكتبوهالي هنا لو سمحتوا".

وما لا يعرفه الكثيرون أن حسناء سيف الدين ممثلة أردنية من أصل فلسطيني وتبلغ من العمر 44 عامًا وكان أول ظهور  لها بمسلسل لحظات حرجة .

شاركت حسناء سيف الدين في بطولة عدة مسلسلات منها كاريوكا وليل الثعالب وظل المحارب وبفعل فاعل والصفعة .

 

 

الكلمات الدالة

 

 

 
 
 
 
 
 
 

مشاركة