سيف زاهر
سيف زاهر


سيف زاهر يفتح النار على حسام البدري ومصطفى محمد: «الخطة غلط»

رياض محمد جعيصة

الإثنين، 06 سبتمبر 2021 - 01:49 ص

وجه الإعلامي سيف زاهر، رسائل نارية للجهاز الفني للمنتخب الوطني بقيادة حسام البدري بعد التعادل مع الجابون بنتيجة 1-1، في تصفيات كأس العالم 2022.

وسقط المنتخب الوطني في فخ التعادل أمام الجابون بهدف لمثله في المباراة التي أقيمت ضمن مباريات الجولة الثانية لمنافسات المجموعة السادسة للتصفيات الأفريقية المؤهلة لكأس العالم 2022.

وقال سيف زاهر، عبر برنامجه «ملعب أون تايم» المذاع على قناة «أون تايم سبورتس 1»: «دي مش كورة والتعادل حصل بدعوات الملايين بس.. ولازم نقف مع حسام البدري.. أنا سمعت تصريحاته بعد اللقاء مالهاش علاقة بالمباراة.. فيه مباراة نكسبها ونقول مش مهم المهم المكسب».

وأضاف: «لكن احنا مالعبناش والأداء سيء.. واول مرة اشوف الناس وصلت للمرحلة دي لأن اللي حصل مش أداء ولا ده مش منتخب مصر.. دي سمعة منتخب كبير ودوري كبير».

وتابع: «عندنا لاعبين كبار.. لو الزمالك أو الاهلي لعبوا أمام الجابون هيكسبوا اللقاء في أي وقت وهيعمل مباراة ممتازة وهنقدم كورة.. لكن اللي احنا شوفناه ده مش كورة دي لاعيبة بتجري في الملعب».

وواصل: «كل لاعب في الملعب قدم أوراق اعتماده في الدوري وكانوا نجوم في الدوري.. ولكن اداء منتخب مصر اكثر من سيء.. التشكيل غلط والخطة غلط والمنتخب معملش أي حاجة عشان يتعادل هي مشيت كده والناس مش متقبلة الأداء».

واختتم: «مشهد مصطفى محمد يسأل عليه الكابتن حسام البدري واللاعب نفسه.. المشهد ما كان يجب أن يكون موجود.. ويجب على كل اللاعبين الالتزام بالتعليمات.. ويجب أن يكون هناك موقف ورد من الكابتن حسام البدري».


الكلمات الدالة

 

 
 
 
 
 
 
 

مشاركة