طارق العريان ونجله والفنانة شيرين أبو العز
طارق العريان ونجله والفنانة شيرين أبو العز


3 عمليات جراحية| القصة الكاملة لمشاجرة نجل طارق العريان في ملهى ليلي بـ«لبنان»

هشام خالد السيوفي

الإثنين، 20 سبتمبر 2021 - 03:12 م

أثار "عمر" نجل المخرج طارق العريان، جدلا كبيراً على مواقع السوشيال ميديا، وذلك بعد انتشار فيديو لتشاجره مع مجموعة من الشباب في أحد الملاهي الليلية في لبنان.

ترصد "بوابة أخبار اليوم"، في السطور التالية كواليس مشاجرة نجل طارق العريان مع 10 شباب وتعرضه لـ 3 عمليات جراحية بعد إصابته.

بداية القصة..

عندما تواجد عمر العريان مع فنانة شابة في أحد أماكن السهر لتتشاجر الأخيرة مع فنانة مصرية اسمها شيرين أبو العز.

وكان لعمر العريان رد فعل عنيف ضد "شيرين" حيث قام بصفعها على وجهها، ليُثير الأمر غضب الشباب المتواجدين داخل المكان، ليقوم أكثر من 10 شباب بالدفاع عنها ومحاوطة "عمر" وضربه، ليتعرض لإصابات كبيرة.

وأجرى عمر العريان 3 عمليات جراحية في قدمه ويديه بعد الإصابات التي تعرض لها جراء مشاجرته مع الشباب.

تصريحات شيرين ابو العز..

قالت الفنانة شيرين أبو العز، في تصريحات صحفية، "كل الكلام اللى تم تداوله على السوشيال ميديا خطأ عمر ماضربنيش بالقلم، الحكاية من البداية حصلت كنت سهرانة مع صحابى في مكان وقابلت عمر بالصدفة قربت عشان أسلم عليه لأنى أعرفه وتربطنا صداقة عمل سوا كانت معاه بنت شدته، وكل الناس فى المكان خدت بالها، رحت رجعت على الطاولة تانى وكان قاعد على الطاولة جنبنا عمر والبنت اللى معاه وشنا في وش بعض".

وتابعت شيرين:" البنت اللى مع عمر فضلت تعمل حركات استفزازية وكلام مايتقالش، فقام أحد الأشخاص من أصدقائى للبنت، وقالها كفاية الناس كلها بتبص علينا، شيرين معملتش حاجة لكل ده قعدت تزعق له، جه عمر وكان بره وفضل يزعق في الشاب بدل ما يعرف المشكلة اتخنقوا سوا، عمر ضربنى بجردل الثلج على جسمى وطول الخناقة فضلت قاعدة على الكرسى وصحابى دافعوا عنى، جه عمر عايز يمشى من المكان طلع على ترابيزة وبينط رجله اتكسرت، ومحدش لمسه، والخناقة كلها بسبب اسما سليمان هي اللى كانت مع عمر وبدأت الخناقة مش أنا سبب الخناقة وده بالظبط اللى حصل في الخناقة".

عمر هو الابن الأكبر لطارق العريان من زوجته الفلسطينية هالة العطال حيث تزوجا عام 1990.

 

الكلمات الدالة

 
 
 
 
 
 
 
 
 

مشاركة