شريهان
شريهان


شريهان توجه رسالة إلى دنيا سمير غانم

هشام خالد السيوفي

الثلاثاء، 21 ديسمبر 2021 - 04:16 م

وجهت الفنانة شريهان، رسالة مؤثرة إلى الفنانة دنيا سمير غانم، وذلك عبر حسابها على موقع التواصل الاجتماعي "تويتر".

وجاءت رسالة شريهان لـ"دنيا"، كدعم لها بعد ظهورها في الفترة الأخيرة وتحديدا في احتفالية "قادرون باختلاف".  

وكتب شريهان في تغريدتها: "ربي يحميكي ويبارك فيكي يا حبيبَتي يا ابنة مصر الجميلة المحترمة الموهوبة جدا.. ملاك مصري بديع.. دنيا سمير غانم". 

ونشرت الفنانة دنيا سمير غانم، عبر حسابها الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات الشهير «إنستجرام».

ووجهت «دنيا» من خلال المنشور، الشكر للرئيس عبد الفتاح السيسي لما وجهه لها من كلمات رقيقة، وللجمهو ولكل من ساهم في مشاركتها في احتفالية «قادرون باختلاف».

وقالت «دنيا»: «تشرفت النهارده بالغناء أمام الرئيس عبد الفتاح السيسي في احتفالية قادرون باختلاف، وسعدت وتشرفت بكلامه ليا جدا وبنظرته اللي كلها أبوة».

وتابعت: «أفعالهم فرحتهم بوجودي في الحدث الهادف مع الملايكة اللي كانوا سبب في ثقتي بنفسي النهارده بإحساسهم الصادق في تعبيرهم عن حبهم ليا الحمد لله وفرحتهم باليوم ده، وإن في حد مهتم بيهم وبيفكر فيهم وفي احتياجاتهم».

واستطردت: «بشكر كل الزملاء والأساتذة إللي اتشرفت إني كنت موجودة معاهم في نفس الحفلة وعلى رأسهم الموسيقار الكبير عمر خيرت وأستاذ أشرف عبد الباقي، سعيدة جدًا أني ابتديت يومي بتشجيعهم وحرصهم أنهم يطمنوا عليا قبل ما اطلع وكمان زملائي الأعزاء مصطفى شعبان ويوسف الشريف والمذيعين شريف مدكور و إيمان الحصري اللي مروا بظروف صعبة وعدوها بكل قوه وثبات بفضل ربنا و رحمته و كنت مبسوطة بيهم و حسيت بأد إيه أغلب الموجودين مننا كان عندهم تحديات في حياتهم زي الملايكة اللي استمدينا قوتنا منهم النهارده و من أهلهم الأبطال».

واختتتمت المنشور قائلة : «و في النهاية حبايبي الغاليين بابي و مامي إتأثرت جدا النهارده اني لأول مرة أروح في يوم مهم ليا من غير ما أسمعك يا مامي بتدعيلي أو ترقيني قبل ما أنزل أو بابي بيقول لي ربنا معاكي يا حبيب بابي، يا رب أكون شرفتكم، بحبكم و وحشتوني أوي، ربنا يرحمكم يا أغلي حاجة في حياتي».

 

الكلمات الدالة

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

مشاركة