صورة أرشيفية صورة أرشيفية

مهاجم بورتو بعد صفع رئيس المنصورة لشقيقه: محدش كاسر عيني ومش هسيب حق أخويا

حسام عبدالعظيم الخميس، 13 يناير 2022 - 11:35 م

في واقعة تعد الفريدة من نوعها أعتدي رئيس نادي المنصورة على لاعب بالفريق بالضرب بعد نهاية مباراة الفريق أمام بايونيرز.

وشهد لقاء المنصورة وبايونيرز في دوري الدرجة الثانية، قيام رئيس نادي المنصورة، بضرب لاعب الفريق أحمد شاهين ( بالقم علي وجهه)، دون أي أسباب حسبما ذكر محمد شاهين مهاجم بورتو السويس ولاعب بتروجت السابق وشقيق لاعب المنصورة.

 وفاز فريق بايونيرز على المنصورة بهدفين مقابل هدف وحيد، بالجولة الـ15 من بطولة دوري الدرجة الثانية، حيث إنه في مشهد غريب،

وكتب محمد شاهين مهاجم بورتو السويس ولاعب بتروجت السابق وشقيق لاعب المنصورة على صفحته الرسمية على موقع التواصل الاجتماعي «فيس بوك»: «أولا الحمدلله محدش كاسر عيني جو نادي المنصورة أو برة النادي بس مع احترامي لكل الناس عيب لما رئيس نادي يضرب لاعب بالقلم على وشه.

 

وأضاف: «معلش يعني أنت ولا أبوه ولا أخوه علشان تعمل كده وحق أخويا مش هسيبه وهعرف أخدوا إزاي كويس أوي وإحنا لو مش بنحب النادي اللي خيره علينا والله أخويا ما كان داخلها تاني بس عيب وتاني مرة بقولها حق أخويا مش هسيبه».

ويتواجد المنصورة في المركز الحادي عشر برصيد 18 نقطة، جمعهم من 15 مباراة، حقق الفوز في 5 مباريات وتعادل في 3 وخسر 7 مباريات.

 

بينما يتواجد بايونيرز في المركز الخامس برصيد 24 نقطة، جمعهم من 15 مباراة، حقق الفوز في 6 مباريات وتعادل في مثلهم وخسر في 3 مباريات فقط.

 

ومن المقرر أن يواجه المنصورة نظيرة دكرنس، في الجولة الـ16 من بطولة الدوري الدرجة الثانية، يوم 3 فبراير المقبل.

 

بينما يواجه بايونيرز نظيرة أبو قير للأسمدة، في نفس موعد مباراة المنصورة ودكرنس.

أقرا ايضاً|

عادل مصطفى: غياب أكرم توفيق "خسارة" وأرقامه الدفاعية مُرعبة

الاخبار المرتبطة

الأكثر قراءة


 

الرجوع الى أعلى الصفحة