مصطفى درويش
مصطفى درويش


الليلة.. مصطفى درويش يكشف كواليس خلافه مع شيرين رضا وإبراهيم عيسى في «العرافة»

هشام خالد السيوفي

الإثنين، 11 أبريل 2022 - 05:05 م

يحل الفنان مصطفى درويش، مساء اليوم الإثنين، ضيفاً على برنامج "العرافة"، الذي تقدمه الاعلامية بسمة وهبه، على شاشة المحور.

ويكشف مصطفى دوريش خلال الحلقة عن تفاصيل خلافه مع الفنانة شيرين رضا، وسبب اعتذاره عن فيلم "الملحد"، الذي من المقرر أن ينتطلق عرضه في الفترة القليلة المقبلة، فضلا عن أسرار جديدة يكشفها لأول مرة في حياته الفنية والشخصية.

وتصدر مصطفى درويش، مواقع التواصل الاجتماعي في الفترة الماضية بسبب مروره بعدد من الازمات المتتالية بدأها باعتراضه على تقديم فيلم "الملحد"، فكتبت مصطفى دوريش عبر حسابه الرسمي بموقع التواصل الاجتماعي فيسبوك: «قررت أنا مصطفي درويش مقاطعه أي برنامج لإبراهيم عيسي، والاعتذار عن فيلم الملحد اللي صورت فيه أربع أيام بسبب أن مؤلف القصة هو إبراهيم عيسي».

وتابع: «واضح أن الحرب دي ممنهجة وأنا ماقبلش أبدًا أكون أداة للحرب ضد ديني ولو الثمن هيكون ايه، آسف جدا وبعتذر لكل فريق العمل مش هاكمل في القرف ده».

وكانت الأزمة الثانية عندما ظهرت الفنانة شيرين رضا، في الإعلان التشويقي لبرنامج «حبر سري» الذي تقدمه الإعلامية أسما إبراهيم عبر شاشة قناة «القاهرة والناس»، وهي تنكر معرفتها بمصطفى درويش، فحينما تم سؤالها من قبل أسما عن انسحاب مصطفى درويش من فيلم «الملحد» كان ردها: أنا معرفش الممثل ده بصراحة، ليرد عليها درويش قائلا: "معلش السن ربنا يديكي الصحة وفي فرق بينا أجيال كتير هتعرفي مين ولا مين".

وأوضح سبب منشوره قائلا: "اللي بيحب يفهم بيفهم واللي بيحب يظيط بيظيط وخلاص أنا لا بسخر ولا أقدر أسخر من سن حد، أنا مش طفل، أنا كبير، فيه حاجة في الدنيا اسمها بتغلط في شخص بتقوله أنت كبير؟ مسمعتهاش قبل كده الصراحة، أنا بحترم كل الزملاء قدام أو جداد كلنا زملاء في شغل واحد، وأكيد بحترم الكبير قبل الصغير، اللي بيحترم نفسه فبيحترمه الناس، وأنا عمري ما غلط في زميل أو زميلة، ولا عمري أغلط.

واختتم درويش حديثه: أنا ممكن أزعل من موقف، بس أغلط فيه مش تربيتي، أغلط في حد في التليفون أو على فيس بوك؟ أروح أغلط في وشه واللي معاشرني عارفين عني ده، بس كده.. وده للتوضيح نقفل القصة الغريبة دي.

الكلمات الدالة

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

مشاركة