الرئيس عبد الفتاح السيسي
الرئيس عبد الفتاح السيسي


الرئيس السيسي: اللي بيتعمل في مصر أمر غير مسبوق

مصطفى أحمد

الأربعاء، 06 يوليه 2022 - 12:08 م

قال الرئيس عبد الفتاح السيسي، إن الدولة المصرية تنفذ العديد من الإنجازات في مختلف المجالات، مضيفاً: "اوعى تفتكروا أنى بزايد أو بدعي على الله.. ربنا يعلم اللى في قلبي ايه.. وأنا الوحيد اللي شايف اللي بيتعمل وبتتعمل ازاي.. الدكتور خالد ساب الـ11 جامعة وجاب القرشين للهيئة الهندسية وسابهم.. طب الـ11 جامعة دول كان محطوط لهم 2.5 مليار لكل جامعة والأسعار زادت.. ولو مدخلناش المشروعات توقف.. واللي دفعناه نفع والمنشآت لازم تخلص في سبتمبر ده".

وأضاف الرئيس السيسي خلال افتتاح عدد من المشروعات وإطلاق منصة مصر الرقمية: "اللي بيتعمل في مصر أمر غير مسبوق.. وليا الشرف والعزة وكل الرضا على دعم ربنا.. انى أقدر أعمل الكلام ده".

وكان الرئيس عبد الفتاح السيسي، قد وصل صباح اليوم الأربعاء، إلى مقر افتتاح عدد من مشروعات "مصر الرقمية" لوزارة الاتصالات وتكنولوجيا المعلومات.

وصرح السفير بسام راضي المتحدث باسم رئاسة الجمهورية بأن الرئيس سيشهد إطلاق منصة مصر الرقمية، وكذلك افتتاح عدد من المشروعات عبر الفيديو كونفرانس، مثل محطات إنزال الكابلات البحرية فى "رأس غارب، والزعفرانة، وسيدى كرير، فضلا عن افتتاح مركز البيانات الدولي بالقاهرة، ومدارس المصرية للاتصالات للتكنولوجيا التطبيقية، ومراكز إبداع مصر الرقمية، وتطوير متحف البريد المصري".


الكلمات الدالة

 

 
 
 
 
 
 
 

مشاركة