الإعلامية مروة صبري ووالد ياسمين صبري
الإعلامية مروة صبري ووالد ياسمين صبري


والد ياسمين صبري عن ابنته: مابتحبش الالتزام ومش بتاعة شغل

أحمد السنوسي

الأحد، 20 نوفمبر 2022 - 05:51 م

علق الدكتور أشرف صبري، والد الفنانة ياسمين صبري، على النصيحة التي وجهها الفنان الراحل محمود عبد العزيز، لابنته بشأن ابتعادها عن مجال التمثيل والعمل في مجال آخر، موكدًا إنه كان متوقع أن تترك المجال بسبب عدم التزامها بالعمل.

وقال أشرف صبري، خلال لقائه مع الإعلامية مروة صبري ببرنامجها «قعدة ستات»، المذاع على شاشة «القاهرة اليوم»، إنه لم يغضب من نصيحة الفنان محمود عبد العزيز بابتعادها عن الوسط الفني، مردفًا: "مضايقتش، وأنا كنت متوقع هتشتغل شوية وهتشوف حاجة تانية".

وتابع أشرف صبري: "ياسمين مكنتش مستقرة لأنها أول ما بدأت كانت في مكتبة الإسكندرية كانت بتشتغل في المكتبة، وكانت بتكون مضايقة أوي وبتقول مبيدونيش حاجة أقولها طب أتعلمي بس أنتي لسة طالعة واحدة واحدة".

واستكمل حديثه قائلًا: سابت العمل واشتغلت في إحدى شركات المحمول وكانت بتزوغ، وهي مش فاهمة هما بيجيبوا مكانها ازاي من التليفون، كانت تقولي بيكلموني يقولولي أنتِ قاعدة في النادي، وتسألني  ازاي بيعرفوا مكاني، هي مش بتحب الإلتزام مش بتاعت قاعدة ومكتب وشغل.

مروة صبري تقدم برنامج «قعدة ستات» كل يوم سبت، في تمام التاسعة مساءً، على شاشة «القاهرة اليوم»، وتناقش خلاله العديد من القضايا الاجتماعية، بالإضافة إلى استضافة عدد من النجوم والشخصيات العامة في المجتمع.
 

الكلمات الدالة

 
 
 
 
 
 
 
 
 

مشاركة