الفنان حكيم
الفنان حكيم


«حكيم» يعبر عن سعادته بالغناء في حفل نوبل وترشيحه لـ «جائزة الجرامي»

حنان الصاوي

الأربعاء، 15 مارس 2023 - 10:00 ص

كشف الفنان حكيم عن سعادته الشديدة بغنائه في حفل نوبل للسلام، وترشيحه إلى جائزة الجرامي، مؤكدًا إنه فخور بهذا الحدث إلى الآن.

وقال حكيم، خلال استضافته في الجزء الثاني من حلقته في برنامج «صاحبة السعادة»، "معرفش اترشحت إزاي لما عرفت إن الأغنية دي اترتشحت للجائزة العالمية مكنتش مصدق وكنت طاير من الفرحة، وحبيت إن أقول ده للدنيا كلها، ومكنش فيه سوشيال ميديا، وده كان نجاح ليا شخصيًا وافتخرت بنفسي جدًا، والشكر يرجع للملحن حمدي سكر، وحميد الشاعري الموزع، فكرة إن الأغنية بتاعتي اتسمعت ووصلت  للعالمية، ده أمر جعلني أشعر بالفخر الشديد".

وأضاف حكيم، "حضرت حفلة توزيع جوائز نوبل للسلام وغنيت في الحفلة وكان موجود فنانين عالمين ريهانا، عمر الشريف، ومكنتش مصدق إني رايح، لإني كنت بمضي مع شركة الإنتاج، وصاحب الشركة اتكلم عنها، وشكيت في موضوع نوبل، ولقيتهم بلغوا مدير أعمالي في فرنسا، والدنيا كانت بتتكلم عن الحفلة ديه، قولتلهم موافق، وبعتولي ظرف كبير فيه تفاصيل الحفلة".

وقال حكيم، "عملت حفلة أنا فخور بيها جدًا والنقابة عملت مؤتمر صحفي كبير بسبب نوبل".

وأضاف حكيم،"أول واحد شافها قالي إنت خدت جائزة نوبل ولا إيه، وكلم حسن أبو السعود النقيب، قالي انت عريس ولازم تتزف، والنقابة عملت مؤتمر صحفي كبير، حضره كل صحافة وقنوات مصر، والموضوع خد حقه تمامًا، وعملت حفلة أنا فخور بيها جدًا".

اقرأ أيضا| حكيم يكشف عن عمل فني جديد يجمعه بمطرب عالمي قريبا 

 

 

 

الكلمات الدالة

 

 

 
 
 
 
 
 
 

مشاركة