صورة أرشيفية
صورة أرشيفية


تأجيل محاكمة المتهم بالاعتداء على طفلة بمنشأة القناطر

هاجر عودة

الإثنين، 27 مارس 2023 - 03:44 م

قررت محكمة جنايات جنوب الجيزة، اليوم الإثنين، برئاسة المستشار إبراهيم عبد الخالق إبراهيم، تأجيل محاكمة المتهم بهتك عرض طفلة بمنشأة القناطر، لجلسة 29 يونيو للمرافعة.

اقرأ أيضا | تأجيل محاكمة المتهم بقتل «سروجي» بالخانكة لجلسة 27 مايو 

البداية عندما تعرضت فتاة تبلغ من العمر 17 عامًا لاعتداء جنسيًّ من قبل رجل مسن (67 سنة)، وعاشرها معاشرة الأزواج؛ ما أدى إلى حملها منه سفاحًا، وكشفت التحقيقات في القضية رقم 14863 لسنة 2022 جنح إمبابة والمقيدة برقم 3618 لسنة 2022 إداري منشأة القناطر، أن الرجل استدرج الفتاة وهتك عرضها.

وقالت الطفلة المجني عليها أمام جهات التحقيق: "اللي حصل إن المتهم ابن خالة والدي ومن ساعة ما وعيت على الدنيا وأنا بقوله يا عمي وكنت أنا واخواتي بنروح عنده في البيت وأخويا كان بيشتغل عنده في الأرض".

وتابعت الضحية: "في شهر 2 اللي فات لقيت عمي -المتهم- جاي البيت عندنا، وخبط على الباب وقالي ابقي هاتي كيلو جبنة وتعالي، فأنا خدت كيلو جبنة وطلعت عنده البيت".

وأكملت: "أول ما وصلت لقيته قاعد برا البيت فقولتله الجبنة أهي، قالي طيب اقعدي، فقعدت على مصطبة معاه قدام البيت وكان بيني وبينه حوالي 2 متر، وبعد شوية قولتله هات الفلوس علشان أنزل لأني مش قايلة لأمي، فقالي اقعدي شوية بس، فأنا قولتله لا أنا هنزل، راح مسك عصاية وهددني بخلع ملابسي وإلا هيموتني". 

الكلمات الدالة

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

مشاركة