تامر حبيب
تامر حبيب


«وصية» تامر حبيب: لما أموت اعملوا حفلة على سيرتي وشغلوا أغاني وأرقصوا

محمد عصام

السبت، 15 أبريل 2023 - 08:22 م

أكد السيناريست تامر حبيب، أنه لم يستوعب وفاة أمه حتى بعد وفاتها بخمس سنوات، قائلا: "مش عارف اعبر عن احساسي وحتى الان تأتي لحظة أنسى أنها توفت وأول مرة انسى ذكرى وفاة أمي كان السنة دي وكنت مرتاح شويه لأني قلت أن محتاج الحياة تمشي".

وعلق السيناريست تامر حبيب، على انتقاده بسبب حضوره حفل زفاف في الجونة يوم وفاة الفنان الكبير سمير غانم وتخلفه عن حضور الجنازة، قائلا: "الله يرحم سمير غانم لو كان العكس كان ممكن يعمل كده وكان بيموت في البهجة، وأنا كنت في فرح في الجونة وللأسف الشديد كنت هحضر الصبح الجنازة وأرجع على الفرح بالليل".

ووجه تامر حبيب، خلال حواره ببرنامج "حبر سري"، مع الاعلامية اسما ابراهيم، على قناة القاهرة والناس، رسالة قائلا: "كتبت وأكرر كلامي يوم لما اموت اللي بيحبوني كلهم يعملوا حفلة كبيرة على سيرتي ويشغلوا الأغاني اللي بحبها ويفتكروا المواقف اللي ضحك ويرقصوا ويتبسطوا وهكون أكثر واحد مبسوط في الدنيا".

وتابع: "فكرة أني رحت الفرح مش معناه أني متوجعتش على فراق سمير غانم وكان في علاقة بينا علاقة حب شديدة وكان صديقي ونلت شرف أني اشتغل معاه في شربات لوز، وأنا عارف أنه مش مضايق وأي حدا تاني يولع وأولاده مش زعلانين".

رسالة تامر حبيب لوالدته الراحلة:

ووجه تامر حبيب رسالة لوالدته متأثرا: "أنا رجعت اصلى لأني كان بقالي شويه مش بصلى ورجعت أصلى من اول رمضان ومنتظم في الصلاة وصورتها في اتجاه القبلة صورتها وبحس كأننا بنصلى جماعة".

اقرأ أيضاً - عرض خاص لـ فيلم «يوم 13» بحضور أبطاله.. الخميس المقبل


الكلمات الدالة

 

 

 
 
 
 
 
 
 

مشاركة