ياسمين صبري
ياسمين صبري


ياسمين صبري: مستحيل أعتبر نفسي قدوة لكن نموذج كويس للبنت المصرية

أروى حمدي

السبت، 08 يوليه 2023 - 04:51 م

أكدت الفنانة ياسمين صبري أنها لا تعتبر نفسها قدوة لبنات جيلها، لكنها تحاول أن تقدم صورة مشرفة للبنت المصرية وأن تقدم فنا لا يجعلها تندم فيما بعد، وذلك خلال لقائها في برنامج ET بالعربي.

ياسمين صبري: أنا مستحيل اعتبر نفسي قدوة

وقالت ياسمين صبري: "أنا مستحيل اعتبر نفسي قدوة، ولا أقدر أقر بده كل اللي أقدر أقدمه أني أكون نموذج كويس للبنت المصرية، وأمثل بلدي بشكل مشرف في الحاجات العالمية اللي بعملها، وأقدم فن لما أكبر مندمش أني عملته بالعكس أكون مبسوطة بيه لكن أني نموذج لا".

 

يذكر أن الفنانة ياسمين صبري تحدثت عن تشبيهها بجورجينا رودريجز صديقة لاعب كرة القدم البرتغالي كريستيانو رونالدو المحترف في نادي النصر السعودي، قالت ياسمين صبري: "في 2015 كنت ابتديت أتشهر كانوا بيقولوا إني بقلد كيم كاردشيان لأن كيم هي اللي في الصورة دلوقتي هما نقلوا هي بتقلد جورجينا، أنا نفس الست بس غيروا هما أنا بقلد مين، لكن مش مشكلة اللي يقول يقول المشكلة مش من عندي المشكلة في اللي بيعلق وينتقدولما ميبقاش في حاجة تتقال هو دا اللي بيتقال".

فيلم البعبع

ومن ناحية أخري، شاركت الفنانة ياسمين صبري مؤخرا في فيلم «البعبع» وهو من بطولة كلا من أمير كرارة، ياسمين صبري، باسم سمرة، ومحمد عبد الرحمن توتا، ومحمد أنور، بالإضافة إلى عباس أبو الحسن، والعمل من تأليف إيهاب بليبل، وإخراج حسين المنباوي.

 

 

الكلمات الدالة

 

 

 
 
 
 
 
 
 

مشاركة