رانيا فريد شوقي و الراحلة ناهد فريد شوقي
رانيا فريد شوقي و الراحلة ناهد فريد شوقي


«أنا بعتذر لك»..رانيا فريد شوقي ترثي اختها الراحلة ناهد بكلمات مؤثرة

ياسر ربيع

الخميس، 07 ديسمبر 2023 - 05:03 م

وجهت الفنانة رانيا فريد شوقي رسالة رثاء لاختها الراحله ناهد فريد شوقي ،عبر حسابها الرسمي بموقع الصور والفيديو"إنستجرام".
بكلمات مؤثرة وجهت رانيا فريد شوقي رسالة لاختها بعد وفاتها،قائلة:"للأسف بنعتاد الأحباب في حياتنا كأنهم خالدين في الدنيا زي ما نعتاد النعم كأنها مستمرة الي الأبد و ده من عيوب البشر ، أختي الحبيبة الغالية ناهد انا بعتذر لك لأني اعتدتك في حياتي".

واضافت:"يمكن خيالي كان اضعف من إني اتصور فراقك يمكن خدتنا مشاحنات الدنيا و ربنا نور بصیرتنا و رجعنا لحضن بعض و الحب اللي اتربينا عليه،و حبنا لبابا كان دايما بيجمعنا يمكن لاني تنسيت اننا بنكبر كلنا ،يمكن لأني جيت الدنيا لقيتك اختي الكبيرة القوية العنيدة اللي ماتعرفش حاجة اسمها استسلام و ارادتها من حديد قوتك كانت بطمني عليكي".

وتابعت :"انا مش عارفه انا بكتب ايه بس اللي حساه اكبر بكتير من أي كلام مازلت مش مستوعبه و لما حد بيقول الله يرحمها بتخض في الفترة الأخيرة كنت بشوف فيكي بابا بكل حركاته و طريقة كلامه و نظراته و هزارك و قولت للاحفاد اللي مشافوش جدهم ناهد بقت نسخه من جدكم لما تشفوها كأنكم شفتوه سبحان الله".

واستكملت :" و الغريب اني من الشخصيات اللي بتخاف تدخل علي حد متوفي لانه بيبقي آخر انطباع بيفضل في الذاكره عن الشخص لكن لما دخلت و شوفت وشك مبتسمه كأنك نايمة و بتحلمي حلم جميل حسيت و انك شوفتي فريد ابنك بيستقبلك و خدك لحبايبك بابا و طنط هدي و مها أختنا ده تفسيري لابتسامتك الهادية الجميلة الواضحة اوي اللي هونت علينا كلنا فراقك و مش هتفارقني اللي باقي من عمري كنتي راضية".

وانهت :"بكل اقدار الله و مسلمه أمرك لله إلي ان نلتقي يا اختي سلميلي علي بابا و قوليله الحياة من غيرك مش حياة و نفسي يجيلي في الحلم بقاله فترة غايب عني هتوحشيني اوي يا حته من ابويا و من قلب".

 

اليوم.. عزاء ناهد فريد شوقي بمسجد الشرطة

ويقام مساء اليوم عزاء المنتجة ناهد فريد شوقي، في مسجد الشرطة بمدينة ٦ اكتوبر.
رحلت ناهد فريد شوقي، عن عالمنا مساء يوم الثلاثاء الماضي وشيعت جنازتها من مسجد الشرطة بأكتوبر بحضور عدد كبير من نجوم الفن.
ناهد فريد شوقي من مواليد 25/12/1950 ونشأت في عائلة فنية عريقة، فوالدها هو الفنان الراحل فريد شوقي، وأمها هي الفنانة الراحلة هدى سلطان، وشقيقتها من والدها الفنانة رانيا فريد شوقى.
 

الكلمات الدالة

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

مشاركة