ريهام سعيد
ريهام سعيد


«زهقت من لعب دور الضحية».. ريهام سعيد تعلن اعتزال الإعلام والتمثيل

هناء حمدي

الأحد، 17 مارس 2024 - 02:11 م

أعلنت الفنانة والإعلامية ريهام سعيد اعتزالها الفن والتمثيل لفترة مؤقتة وأوضحت أن قرار الاعتزال جاء بسبب تعرضها لحروب غير مبررة من أشخاص حاولوا تشويه سمعتها وشكلها منذ 8 سنوات لإنهاء مسيرتها في الفن والإعلام.

وكشفت ريهام سعيد عن قرارها عبر صفحتها الشخصية على فيسبوك قائلة :«سأختفي لمدة طويلة حتى تعود  لي روحي ونفسي وطموحاتي.. أشباه البشر كتير أوي وأنا زهقت من لعب دور الضحية».

وتابعت :« بس أنا فعلا بيتضحك عليا سهل أوي ومش عارفة أتعامل مع حد كله يالا نفسي وأنا محدش شاف مني غير كل خير» مضيفة :«الفترة اللي فاتت مريت بحاجات كتيرة اوي وتعرضت للتشويه مش بس الشكل والسمعة كمان قبل تشويه الشكل 8 سنين من تشويهي عشان أقع ».

إقرأ ايضا: لفت الأنظار في «الحشاشين».. نجوم جسدوا شخصية «نظام الملك» قبل فتحي عبد الوهاب

واستكملت موضحة: «حرب غريبة عشان ماشتغلش  في الإعلام وفي التمثيل من مين معرفش. تعبت خلاص  من الحروب غير المبررة.. الناس شريرة اوي اوي ليه؟؟؟؟».

واختتمت حديثها قائلة: «تعبت من الغيرة والحقد.. تعبت.. أنا حبيت وأخلصت في كل حاجة عملتها في حياتي مش حاسة إن دي النهاية حاسة إن جزائي موجود وموجود في الدنيا مش بس في الآخرة».

يذكر أن ريهام سعي كشفت في وقت سابق عن تعرضها لعملية تجميل فاشلة أدت إلى تشويه وجهها لتكون آخر الفنانات ضحايا عمليات التجميل الفاشلة.

الكلمات الدالة

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

مشاركة