محمود العسيلي
محمود العسيلي


بعد الهجوم عليه.. محمود العسيلي لـ«مخترقي خصوصيته»: «بلوك مع الشكر»

ريم الزاهد

الخميس، 13 سبتمبر 2018 - 11:07 ص

عبر الفنان محمود العسيلي عن استيائه من اختراق خصوصيته على هاتفه الخاص وكثرة الرسائل التي ترسل إليه من قبل الشباب الملحنين والمؤلفين لطلب رأيه الخاص في أعمالهم، فقرر أن يفصح عن ما حدث من خلال صفحته الرسمية على موقع التواصل الاجتماعي «تويتر» وتلخيص ما حدث معه بكلمتين «بلوك مع الشكر». 


قال محمود العسيلي :" الإخوة اللي عايزين يبقوا ملحنين أو شعراء اللي بيبعتوا على الواتس آب الخاص ويكلمك فجأة على انه متربي معك و إنكم كنتم مع بعض في المدرسة ويبعتلك إسهال من الأغاني و سبحان الله كلهم الجو بتاعك ولايقيين عليك و باعتهملك مخصوص .. بلوك مع جزيل الشكر". 


وأوضح العسيلي أنه لم يقصد الإهانة بأي شكل من الأشكال لكل من أرسل له عمله الفني بعد أن تعرض لهجوم شديد من قبل متابعيه على «السوشيال ميديا» بعد التغريدة الأولى قائلاً :" بالنسبة للهجوم الرهيب .. للتويتة السابقة .. و الناس اللي بتسخن على أَي حاجة .. كل اللي اقصده، هم غزو الخصوصية على نمرة تليفوني الشخصية .. شكرًا". 


وأضاف العسيلي :" واضح من رد الفعل على التويتة الأخيرة أن الناس مبتفهمش يعني أيه خصوصية بني آدم و مش فاهمين بردو الفئة اللي أنا بتكلم عليها من الناس اللي بتطاردك على تليفونك و الواتس اب بتاعك بشكل جنوني و طلعت أنا جالد المواهب الشابة و مغرور و تنك و شايف نفسي و مدعي". 


أكد العسيلي من خلال تغريدة أخرى :" كثير نصحوني أني مردش خصوصا بعد الكم الرهيب من قلة الأدب والسفالة و السواد اللي شوفتو في الريبلايز .. عمر ما كان الجري ورا حلمك ويخليك تعترض خصوصية غيرك بالشكل دا.. و دا اللي خلاني اكتب التويتة الأولانية .. عارف أن الموضوع صعب بس في طرق ثانية توصلك".


وأشار العسيلي :" الحمد لله رب العالمين أنا أَي حد موهوب بجد و بيوصلي شغله بطريقة محترمة بجد بحاول أساعده و أقوله رأيي وأشوف له سكك مختلفة حتى لو شغله مش مناسبني فنيا .. وعلى فكرة الميل بتاعي موجود و برد عليه  وحطه هنا وعلى الانستجرام و شكرًا". 

 

الكلمات الدالة

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

مشاركة