نشوى مصطفى
نشوى مصطفى


آخرهم نشوى مصطفى.. 8 نجوم أصيبوا بفيروس كورونا

نورهان نبيل

الأربعاء، 04 نوفمبر 2020 - 03:46 م

تصدرت الفنانة نشوى مصطفى، تريند مؤشر البحث جوجل بعد إعلانها عن إصابتها بفيروس كورونا، وكانت قد كتبت أمس من خلال حسابها على "فيسبوك": "ادعولي عملت أشعة مقطعية على الرئة والنتيجة لسة طالعة وللأسف كورونا.. أي حد اتقابلنا خلال الفترة اللي فاتت أرجوكم يعمل تحليل.. لو سمحتم الموضوع مش سهل ماتستهونوش خالوا بالكم الكورونا رجعت بشدة.. ألم رهيب ربنا ما يكتبه على عدو ولا حبيب.. ربنا يحافظ عليكم يارب.. ادعولي".

نشوى مصطفى ليست الأولى التي أصيبت بالفيروس فقد سبقها عدد من النجوم ومنهم أمينة خليل والتي أعلنت عن إصابتها خلال مشاركتها بمهرجان الجونة.

وأوضحت أمينة خليل من خلال حسابها على إنستجرام: "عايزة أقولكم وأصلحلكم أي معلومة أنا معنديش كورونا دلوقتي، أنا كان عندي كورونا أول الشهر، وقعدت وقتها 14 يوما معزولة في البيت، وبعدها عملت كذا بي سي أر والحمد لله كلهم طلعوا سلبي، وعشان كده أنا دلوقتي موجودة في المهرجان، فلكل الناس اللي بتطلع عليا إشاعات بأن أنا واحدة مستهترة وجايه المهرجان، فدي مش شبهي وعمري ما هعمل كده أبدًا".

فيروس كورونا أصاب عدد من الفنانين أيضًا وتعافوا منه ومنهم إيمان العاصي وأحمد قاسم ونهال نبيل وأسماء جلال ومصطفى درويش ومنى إش إش.

الكلمات الدالة

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

مشاركة