هشام المليجي
هشام المليجي


هشام المليجي يمازح متابعيه بسبب جملة «أنت كنت الكراش بتاعي»

محمد طه

السبت، 05 مارس 2022 - 08:51 م

مازح الفنان هشام المليجي جمهوره عبر صفحته الشخصية بموقع التواصل الاجتماعي "فيس بوك".

وكتب هشام المليجي منشورًا قال فيه: بالنسبة للبنات اللي بتكتب لي أو بتبعت لي "أنت كنت الكراش بتاعي" أو "أنا كنت معجبة بيك" ميصحش كده 😒 من فضلكن احذفن "كنت" دي.

 

كما كشف عن أول حب بحياته، موجهًا رسالة جديدة لجمهوره ومحبيه، يدعو فيها للأمل وعدم الاستسلام لضغوطات الحياة .

وقال المليجي: "أول بنت حبتها في حياتي لسه فاكر نظرة عينها، أحلامنا مش شرط تبقى حياتنا اللي جاية، نصالح أيامنا اللي الباقية، ونحب تاني ونرضى بالمكتوب".


ومن ناحية أخرى، نشبت أزمة بين الفنان هشام المليجي، والفنان رانيا شاهين، بعدما كتبت منشورًا، تتحدث فيه عن معاناته من الاكتئاب بسبب قلة الأعمال الفنية المعروضة عليه.

وأعرب الفنان هشام المليجي، عن غضبه من هذا المنشور، حيث وجه رسالة لها، عبر حسابه الرسمي بموقع التواصل الاجتماعي «فيس بوك»، قائلاُ: «يا أستاذة رانيا، حضرتك تطوعتي وتدخلتي في حياتي من غير إذن، وقولتي كلام مش حقيقي، محدش طلب منك المساعدة، وحضرتك مصممة تزعجيني، من فضلك متجبيش سيرتي تاني في أي حوار أو مداخلة، شكرًا».

وردت الفنانة رانيا شاهين على هذه التصريحات، معربة عن استيائها من اتهام الفنان هشام المليجي، لها بإزعاجه والتدخل في حياته، حيث كتبت منشورًا عبر حسابها الرسمي بموقع التواصل الاجتماعي «فيس بوك»: «أنا شايفة الموضوع أخد أكبر من حجمه، هشام ده صديقى وجارى من زمان، وأنا حبيت أساعده مش أكتر زى ما بساعد ناس كتير من الزملاء في الوسط من الموهوبين اللي مش واخدين حقهم، وكلنا بنساعد بعض على فكرة لأن مجال العمل الفني حاليا بقى صعب».

وأضافت: «مش فاهمة ليه هو أخد الموضوع بحساسية زيادة، المفروض عليه إنه كان يشكرنى، لأن هو عارف إن قلبي عليه وعاوزه أشوفه ناجح وياخد حقه بما يليق بموهبته».

الكلمات الدالة

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

مشاركة