محمود سعد ومحمد هنيدي
محمود سعد ومحمد هنيدي


محمود سعد يدافع عن محمد هنيدي بعد انتقادات مرعي البريمو

ميادة عمر

الأربعاء، 16 أغسطس 2023 - 11:06 ص

دافع الإعلامي محمود سعد، عن الفنان محمد هنيدي بعد تعرضه لانتقادات بسبب فيلمه الأخير "مرعي البريمو" والذي وصفه البعض بأنه نهاية هنيدي الفنية.

قال محمود سعد في "لايف" له على حسابه بموقع Facebook " الفيلم اتعرض مكملش ساعتين والناس قالت وفاة هنيدي الفنية، هو مين من أصحاب الأعمال الناجحة في كل المجالات متعرضش للفشل، أي حد أنجز في حياته وعمل حاجة 50 مرة هتلاقي أن 10 بس المنورين اوي ومؤثرين ودة هيبقى عدد كويس".

وتابع " كبار الفنانين والمبدعين في كل المجالات في الطب والسياسة والإعلام هتلاقي حاجات عادية وحاجات منورة وحاجات مش كويسة، وهنيدي أنا فاكر السنة اللي فاتت اواللي قبلها كان عامل إعلان كنت بحب اشوفه كانه مسلسل وهو انسان طيب وجدع ومبيهاجمش حد وانا شوفت بداياته في فيلم الهروب وافلام مع عادل إمام وكان لسة صغير وهو حاول يعمل افلام حلوة".

أحداث فيلم مرعي البريمو 


ويُجسد هنيدي في فيلمه "مرعي البريمو" دور بائع بطيخ، حيث يعشق تلك المهنة لأقصى درجة، ويقول في إحدى اللقطات: «البذر اللي جواك يا بطيخة هو أخواتي.. وكل شقة يا بطيخ بحس إنها شقتي»، فيمتلك محلاً كبيرًا باسم البريمو».


أبطال فيلم ترعي البريمو 

فيلم مرعي البريمو، يُشارك في بطولته مع محمد هنيدي عدد كبير من الفنانين، منهم غادة عادل، وعلاء مرسي، ومصطفى أبوسريع ومحمد محمود، والعمل من تأليف إيهاب بليبل، وإخراج سعيد حامد.

إقرأ أيضا| خاص| محمد هنيدي:«مرعي البريمو» شخصية حقيقية أنا عشت معه

الكلمات الدالة

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

مشاركة