حمو بيكا
حمو بيكا


حمو بيكا يكشف إمكانية اعتزاله الغناء: بنتي ممكن تغني مهرجانات

محمد طه

السبت، 18 نوفمبر 2023 - 12:32 ص

كشف مؤدي المهرجانات حمو بيكا، إمكانية اعتزاله الغناء، متحدثًا عن المهنة التي سيعمل فيها عقب الابتعاد عن الفن، بجانب حديثه عن ابنته تاج.

وأكد حمو بيكا في حواره مع الإعلامية فرح شاهين، ببرنامجها يومنهم، المذاع عبر شاشة قناة هي، أنه سعتزال الغناء في يومًا من الأيام، متابعًا: هيجي عليا وقت وأبطل غناء، ولما أبطل هدير الأستوديوهات بتاعتي، وهبقى بيزنس مان.

وعن نشأته، قال حمو بيكا: كنت حاطط أمل أن ربنا هيكرمني بشكل عام، طول عمري كنت راجل شقيان وكان عندي أمل أني هكون حاجة في يوم من الأيام، واشتغلت جزار ونجار ومافيش شغلانة مشتغلتهاش، ومكنش هدفي الأغاني اطلاقا، والدي اللي شجعني أغني وقالي أعمل أغنية زي زمايلك، وكانت من كلماتي وألحاني اسمها قشطة.

وأعرب حمو بيكا عن سعادته الكبيرة بقدوم أول مولود له تاج، مؤكدًا أنه لا يمنعها من غناء مهرجانات إذ أرادت: تاج اسم جديد وأنا أول اسم اسميه، ولو كبرت وطلبت تغني وتعمل مهرجانات، هي لما تحب حاجة لازم أعملهالها، نفسي أعمل لبنتي كل حاجة حلوة.

ووجهه حمو بيكا نصيحة للرجال في طريقة تعاملهم مع زوجاتهن، قائلًا: لو دلعتها وأنت فاضي أو تجبلها برفان ، الأهم الرجالة تتقي ربنا في مراتاتها وهما جنس ناعم وطيبين بس هما فراعنة بقى لكن بنضحك عليهم بكلمتين، ومش في كل الأوقات ملاك، اللي أنا بطلبه منها بتعمله واللي هي عايزاه مني بعمله وأنا مبسوط في حياتي.

اقرأ أيضا | بالفيديو حمو بيكا وسط المتظاهرين ويقف على علم إسرائيل 

 

الكلمات الدالة

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

مشاركة