فرفش كده
فرفش كده


«فرفش كده».. مساحة تاخد فيها نًفًسك على صفحات جريدة الأخبار

الأخبار

الخميس، 07 يناير 2021 - 09:24 م

أهلا بكم في استراحة "فرفش كده" "فرفش كده" هي مساحة تاخد فيها نفسك، مش ضروري تضحك، ولا هانسيبك مكشر كده، مفيش نصيحة ولا غرامة، هناخدك في "جولة في الدولة" نتكلم سوا، نقول كلام النواصي، ونحكي حكايات من اللي دايرة ع القهوة، نسمع مهرجانات، و"نهز هزة" مايجراش حاجة، لكن تعالى نهز عقلنا مع بعض، ننفضه من التراب، مش لازم ننفذ كل حاجة زي ما ورثناها، نقدر نفكر شوية ونتعب نفسنا، أكيد هانطلع حاجة جديدة.. عارف يوم الجمعة قبل الصلاة، لما أمك تفتح شيابيك البيت كله عشان تهويه، وانت في السرير مش عارف الجو برد ليه، وبعدين تكتشف انها سحبت من عليك عشان تحطه على حرف الشباك!

الحقيقة إنك متضايق ومتعفرت وجسمك بقى شبه محني من البرد، لكن حاسس بونس، دفا، مطمن لأنك عارف من جواك أن رغم البرد اللي أنت مش ملاحق عليه ده، وسرسرب الهوا بينخر عضمك، لكن في الآخر لازم هوا جديد يدخل، ويغير "الكتمة".

نفس الحكاية بالظبط هنا في "فرفش كده"، تعالى نهوي عقولنا من الكمكمة، ونكلم بعض.. حتى لو اتلسوعنا من صاروخ الهوا، أكيد أكيد عقولنا هاتشم نفسها من تاني.

وتخوض جريدة الأخبار العريقة، تجربة جديدة إذ يشهد محتواها الصحفي، بداية من صباح الأحد 3 يناير، تطويراً شاملاً ينعكس على الشكل والمضمون، في خطوة جديد لمواكبة تكنولوجيا الصحافة. وتسعى «الأخبار» لتقديم محتوى مميز وهادف يمثل المواطن ويتحدث بلسانه ويوصل صوته، لذا عمل فريق التحرير على تطويرها عبر استحداث أبواب وصفحات جديدة وتطوير شامل في الملاحق والصفحات.

انقر على هذا فرفش كده كي تشاهد الصفحة كاملة.. فرفش كده.

الكلمات الدالة

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

مشاركة