إنجي وجدان
إنجي وجدان


"سرقوا فلوس أخويا".. إنجي وجدان تحذر جمهورها من شركة أثاث شهيرة

أحمد السنوسي

الأحد، 09 يناير 2022 - 03:08 م

حذرت الفنانة إنجي وجدان، متابعيها من التعامل مع إحدى شركات الأثاث الشهيرة في مصر؛ حيث أنها تعمل على خداع عملائها والاستيلاء على أموالهم على غرار ما حدث مع شقيقها.

وظهرت الفنانة «إنجي» في مقطع فيديو عبر صفحتها الشخصية على موقع التواصل الاجتماعي «فيسبوك»، تحذر خلال من التعامل مع جميع الشركات التي يملكها هؤلاء الأشخاص، معلقة على الفيديو: «شركة أثاث أخدت فلوس من أخويا، وعملاء كتير، وبعدين قفلوا كل وسائل التواصل».

إنجى وجدان بعد مشاركتها مسرحية لشريهان: «اسمي اتكتب في التاريخ»

وتحدثت وجدان في الفيديو، قائلة: «عاملة الفيديو ده تحذيري علشان فيه كذا حد واقع في نفس المشكلة، الشركة دي شركة بتاعت أثاث، المهم الشركة دي أخويا أتعاقد معاهم على أوضة يعملوها له في شهر 6 اللي فات، وفضلوا يكلموه لغاية ما أخدوا 90% من تمنها، وقعدوا يماطلوا ولحد دلوقتي مسلمهوش حاجة ولا رجعوله فلوسه، ودايما أعذار ملهاش لازمة».

وأكملت :«أخويا قعد معاهم كذا مرة، وفجأة قفلوا ومش بيردوا، لكنه عرف يوصل للشركاء»، كما ذكرت الفنانة الشهيرة مجموعة من الشركاء المالكين للشركة، إلا أن كل شخص منهم تهرب من العملاء على حد وصفها، متحدثة عن أسماء بعض شركات الأثاث المالكين لها نفس الأشخاص.

وأضافت: «بيحاولوا يساوموهم بعروض وهمية، زي كتابة شيك للعميل بنصف الثمن، وفيه مجموعة من العملاء رايحين يتقدموا بشكوى رسمية ضدهم»، منوهة إلى ضرورة تجنب الانخداع بالأشكال الجذابة للأثاث المنزلي على السوشيال ميديا، ومحاولة شرائه من هؤلاء الأشخاص.

 

الكلمات الدالة

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

مشاركة